Закладки
+
Оглавление
Тарасий Константинопольский, свт.
Послание Тарасия, святейшего патриарха Константинополя, нового Рима, к Адриану, папе древнего Рима
Описание и отзывы
Из четвертыя книги Царств: И возвратися Нееман к Елисессею сам, и все ополчение его, и прииде, и ста пред ним, и рече: се ныне разумех, яко несть Бога во всей Земли, но токмо во Израили: и ныне приими благословление от раба твоего. И рече Елисей: жив Господь, Емуже предстах пред Ним, аще прииму. И понуждаше его взяти, и не послуша. И спустя немного: и рече Гиезий: отрочищ Елиссеев, се пощаде Господин мой Неемана Сириянина сего, еже не взяти от руки его, яже принесе; жив Господь, яко имам тещи в след его, и возму от него нечто. И тече Гиезий в след Нееманов. И немного ниже: и рече Нееман: возьми два таланта сребра, и взя два таланта сребра во два мешца, и две премены риз. И далее: и рече к нему Елисей: откуду пришел еси Гиезие? И рече Гиезий: не исходил раб твой никаможе. И рече к нему Елиссей: не ходило ли сердце мое с тобою? И видех, егда возвращашеся муж с колесницы своей в сретение тебе: и ныне взял еси сребро, да купиши за него вертограды, и винограды, и маслины, и овцы, и волы, и отроки и отроковицы. И проказа Нееманова да прильпнет к тебе, и к семени твоему во веки. И изыде от лица его прокажен, яко снег (4Цар.5,15-27).

Из толкования святаго Василия на Исайю: Закон дал Бог в помощь, да рекут: нет слова, как сие, за которое не можно дати даров. Сей закон не подобен глаголу чревовещателя. Поелику не изобретен, как сей, для обольщения, но есть учитель истины: притом таковые предвещают за сребро. И сие достойно смеха, яко обольщаемые платят им и сребро в награду за ложь. Глагол же закона не таков, чтобы за оный давати дары: ибо никто не продает благодати. Туне, глаголет, приясте, туне дадите (Мф.10,8). Видишь, как вознегодовал Петр на Симона, принесшаго сребро за благодать Духа. Сребро твое, глаголет он, с тобою да будет в погибель, яко непщевал еси дар Божий сребром стяжати (Деян.8,20). И так слово евангелия не есть подобно продаваемым глаголам чревовещателей. Ибо какое кто даст достойное возмездие за оное? Слыши Давида, недоумевающаго и глаголющаго: что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми (Пс.115,3)? Посему невозможно дати за сие дары достойные подаваемыя тем благодати. Един дар достойный: соблюдение дарованнаго. Давший тебе сокровище требует не цены за данное, но достойнаго хранения даннаго.

Из его же послания к подчиненным ему епископам, правило 90: Мнят, когда берут не при рукоположении, после: взяти же, когда бы то ни было, есть взяти. Итак молю, оставите сей доход, или паче сей вход в геенну, и не делайте себя недостойными совершати священныя таинства, оскверняя руки свои таковым лихоиманием.

Из жития святаго Иоанна Зластоустаго: Приступил ко всем епископам виновник протяжения слова нашего, Евсевий, обвинитель шести прочих епископов, прося о принятии его в общение. Некоторые из епископов воспрекословили, яко не должно прияти его, яко клеветника. На сие он, умоляя говорил: поелику дело в продолжении двух лет большею частию изследовано, и дана отсрочка для свидетелей: то прошу ваше Боголюбие, да будет позволено мне представити свидетелей ныне, сего же часа. Ибо хотя и умер Антонин епископ, взявший злато и рукоположивший, однако остаются в живых давшие и рукоположенные. Присутствующий собор признал справедливым вступити в разсмотрение дела. И начинается разсмотрение дела чтением записи о том, что произведено прежде. Вошли свидетели, вошли и шесть давших и рукоположенных. Сии в начале не признавались: но как свидетели и из мирян и из пресвитеров, на которых они повидимому полагались, твердо стояли в своих показаниях, то они сперва отрекались, а когда свидетели обличали, приводя им на память места и времена, и сказуя виды данных вещей и количество: тогда совесть их возутилась, и они добровольно без многаго принуждения признались тако: признаемся, что дали, но мы думали, яко таков есть порядок, дабы нам освобожденным быти от общественныя службы. И ныне просим: аще не есть благочестно пребывати нам в служении церковном, то по крайней мере да получим злато, которое мы дали: ибо мы дали некия вещи жен наших. На сие Иоанн дал обещание собору: я освобожду их от светскаго суда упросив царя: вы же повелите им взяти то, что дали, от наследников Антонина. Собор повелел: злато взяти им от наследников Антонина, причащатися им внутри олтаря, но быти вне священства, дабы, аще простим сие, не вошел обычай иудейский, или египетский, яко вредитель и лжеименный патриарх иудейский каждый год или чрез год переменяет архисинагогов, для собирания сребра, подобно и его подражатель патриарх египетских иудеев, да исполнится пророческое слово: жрецы его на мзде отвещаваху, и пророцы его на сребре волхвоваху (Мих.3,11).